Podczas tegorocznego XXXIV Forum Ekonomicznego w Kapraczu odbywa się bardzo wiele ciekawych wystąpień i debat na temat przyszłości naszego kraju. Oczywiście, najwięcej emocji wzbudzają dyskusje na temat finansów. Dr Sławomir Dudek, prezes Instytut Finansów Publicznych i główny ekonomista SGH Warsaw School of Economics, podczas panelu „Szwedzkie wydatki i kurs na irlandzkie podatki? Model nie do utrzymania” stwierdził, że sytuacja gospodarcza kraju staje się coraz trudniejsza, a perspektywy fiskalne z roku na rok wyraźnie się pogarszają.

 

Pomysł utworzenia OPOS narodził się w roku 2012 r., podczas roboczego spotkania z inicjatywy Jacka Gursza, burmistrza Chodzieży i przewodniczącego Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski. Luźna inicjatywa współpracy organizacji zrzeszających lokalne samorządy na szczeblu poszczególnych województw, szybko przekształciła się w trwałą, ogólnopolską platformę współpracy między samorządami różnych szczebli.

Celem OPOS jest skuteczne reprezentowanie interesów jednostek samorządu terytorialnego na szczeblu krajowym w tym m.in. opiniowanie projektów ustaw, wymiana doświadczeń i szybkie reagowanie na zmiany w przepisach. OPOS jako członek Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu w skuteczny sposób może przekazywać na szczebel centralny wnioski i opinie kierowane do lokalnych organizacji samorządowych przez wójtów, burmistrzów czy starostów.

 

Kraków, 25-26 czerwca 2025 r. 

W dniach 25 -26 czerwca 2025 r. w Krakowie odbyło się posiedzenie sprawozdawczo-wyborczego Rady Federacji Regionalnych Związków Gmin i Powiatów RP (Federacja). Wybrano nowe władze na kolejną VIII kadencję na lata 2025-2030. Przewodniczącym Federacji został wybrany Kazimierz Barczyk (przewodniczący Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolski). Federacja założona w 1993 roku, jest największą ogólnopolską organizacją samorządów terytorialnych. Zrzesza 19 organizacji członkowskich, które reprezentują łącznie ponad 1000 gmin, powiatów i województw z całego kraju.

IX Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Rzeszów, 4 grudnia 2019 r.

Miejsce w mediach społecznościowych
Za nami IX edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Co jest ważniejsze dla marki miejsca – tradycyjny PR czy social media? Jak opowiedzieć wiarygodną i wciągającą historię o swoim regionie? Do kogo kierować promocję? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań padły podczas IX edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, w którym wzięło udział ponad 150 samorządowców z całej Polski.
Zaprojektowanie skutecznej kampanii w mediach społecznościowych to nadal wyzwanie dla dużej części polskich samorządów. Niekiedy trudno jest nadążyć za szybko zmieniającymi się trendami w komunikacji oraz marketingu internetowym. Prelegenci tegorocznej edycji Kongresu przekonywali jednak, że promocja marki – chociaż specyficzna w doborze odpowiednich narzędzi – stwarza wiele możliwości w komunikacji z mieszkańcami, turystami oraz tymi grupami docelowymi, na którym najmocniej zależy danym samorządom.
W trakcie Kongresu wystąpiło wielu uznanych specjalistów od marketingu, którzy chętnie dzielą się zarówno swoim doświadczeniem, przykładowymi case studies, a także istotnymi z punku widzenia odbiorców spostrzeżeniami na temat treści tworzonych w sieci przez samorządy. Przykłady najciekawszych kampanii promocji miejsca okraszone prawdziwymi historiami ich powstawania oraz wdrażania to duża wartość dla każdego, kto realizuje tego typu zadania na co dzień.